BORED GAMES

Ezek azok a játékok, melyek ma már magányosan unatkoznak a digitális adathordozó archívum mélyén. Azon korszakom alkotásai ezek, mikor még azt gondoltam, játékfejlesztésből egyedül is meg lehet élni. És ez pár évig még igaznak is bizonyult, mielőtt a mobiltelefon piac letarolta a Flash játékokat. Szerencsére a Flash halálát követően Windows exe formájában megőrizhetik nosztalgikus emléküket. A játékok többsége ide kattintva tölthető le egy pakkban. (Megjegyzés: a Flash projector exéket futtatva CTRL+F gombbal lehet teljes képernyőre váltani - és élvezni a super UHD 42k felbontást)

 

Duck Rubberson and the Bubble Evasion

Talán ez az első, és azóta is befejezetlen játékom. Ezen tanulgattam az AS3 nyelvet, nameg magát az önálló játéktervezést. Amikor minden részletet egyedül kell megálmodni, megvalósítani, tesztelni. Aztán vagy jó lesz, vagy kuka. Lehet, hogy ötlet szinten jónak tűnt, de hamar ráuntam.


Spink 

Ez egy kakukktojás. Mindig is tetszettek a vásárokon készített festett absztrakt képek, amiket egy forgó lapra csepegtetett festékekkel hoztak létre. Ezt próbáltam megvalósítani digitális formában. Sok türelemmel és kísérletezéssel egészen jó képeket lehet(ne) vele készíteni. (Akkor még nem tudtam, de sajnos a nevének van egy elég kínos pejoratív jelentése is jenki nyelvterülten. Én a Spin és az Ink szavakból kreáltam, de így egészen mást - is - jelent.)


Nexo

Egy izzadtságszagú ötlet primitív megvalósítása. Csak azért van itt, mert Prazo mester fantasztikus soundtrack-je megérdemli az "örök életet".


 

Kart On

Az egyik nagy mániám a gokartos játék. Szinte minden új platformon, nyelven, megpróbáltam megvalósítani "A kisautós játékot". Ez volt az első komoly sikerem a Flash vásártéren, szép összeget fizettek érte a játékos gyűjtőszájtok.

 

Pathians

Végre sikerült egy teljesen saját ötletből logikai játékot készítenem. Az első verzió még iPad-ra készült, de itt meg is szakítottam minden további kapcsolatot az almás céggel és minden termékével. Nem részletezem az okokat, legyen elég annyi, hogy egy rémálom volt, amiből sikerült felébrednem.


Circuitaire (Ez jelenleg sajnos nem elérhető)

Annyit kínlódtam, hogy még egy egyedi és új kártyás logikai játékot alkossak, hogy a végén ez lett belőle. Sajnos a végső verzió csak Android apk formában létezik, és nem túl valószínű, hogy ez valaha változni fog. Ez egy tipikusan logikai játéknak látszó tárgy, de ha a mélyére nézünk, akkor valószínűleg csak egy random selfplaying machine, bár ez még nincs bizonyítva :)


Forest Bump

Ez már a leszálló ágban készült, nem volt ötlet, csak egy régi ZX Spectrum játék emléke a fejemben (Death Chase). A Flash szerény 3D képességeinek kihasználásával született meg.

 

Collapsabowl

Már nem emléxem, honnan jött az ötlet, csak arra, hogy elég sokat kellett csiszolgatni a fizikát, hogy olyan 99% eséllyel működjön :)


Astro Logic

A Flash előtt még megpróbálkoztam PC játékfejlesztéssel is. Akkor találtam ki ezt a tologatós logikai szisztémát, amire aztán még kétszer húztam új bőrt. Az elég béna, Brickette névre hallgató PC verzió után készült ez a Flash verzió, amivel már mondhatni elégedett lettem. 

 

Brickflick (Jelenleg csak online játszható Windows-on)

Aztán később elkészítettem Unity segítségével Androidra és WebGL-re is minimalista változatban.

 


Red Kart Racer

Az egyik legutolsó (és talán a legjobb) munkám, mielőtt vége lett a Flash korszaknak. Mocskosul sok pénzt hozott a konyhára, de volt is benne befektetett munka rendesen. Talán hihetetlen, de ez nem 3D játék :) És az egyedi user interfész koncepcióból sem engedtem, lényegében az egész játék a négy kurzorbillentyűvel kezelhető.


Megjegyzések