ÉVSZAKOK REMIX DIY

Néha érthetetlen, hogy egyes OOP játékok miért lesznek annyira felkapottak, hogy brutális áron lehet csak hozzájutni egy-egy példányhoz. Ez történt az Évszakok magyar kiadásával is, amit 30 ezer forint körüli árakon kínálnak a használt piacon. Megpróbáltam meglovagolni ezt az áramlatot, de nekem éppen csak 20 ezer fölötti árat sikerült kicsikarnom, mikor eladtam a példányom. Viszont mindezt azért tettem, mert már eleve rendelkeztem a lapok egy saját gyártású változatával, ráadásul mindkét kiegészítővel együtt. Arra gondoltam, hogy a többi komponenst is el tudnám készíteni, így némi bevételhez juthatnék általa.

A kockákat kínából sikerült beszereznem, bár a nagyméretű (22mm) zöld kockákat kicsit nehezebb volt levadászni, és dupla annyiba kerültek, mint a többi színű kockák. A kockaoldalakra öntapadós nyomatok kerültek, jó kis meló volt 120 címkét kivágni és felragasztani. A játéktábla és a pontozótábla vastag szürkekartonra ragasztott öntapadós nyomattal készült. Utóbbi teljesen áttervezett és 3D nyomtatással kiegészített lett. A játékostáblákat szintén átdizájnoltam és 3D nyomtatással készítettem el. Kicsit problémás volt a két felének összeragasztása, de ügyesen sikerült megoldanom. A tokeneket lecseréltem műanyag kristályokra, mivel ezek adottak voltak már előzőleg. Mindezek összköltsége kb. 5 ezer forint volt, plusz a befektetett munka, illetve a szükséges eszközök megléte (akril kristályok, 3D nyomtató + filament, színes nyomtató, Fusion 360 tervezési ismeretek).

Már csak egy megfelelő méretű dobozra volt szükség, amibe belefér a játéktábla. Megterveztem és kinyomtattam a ráméretezett borítót öntapadós lapra, így mondhatni fillérekből elkészült az Évszakok saját gyártású változata.

Megjegyzések