A MARS TERRAFORMÁLÁSA: ÁRÉSZ-EXPEDÍCIÓ

Hát ez pont úgy hangzik, mint egy társasjáték kiegészítő, pedig nem az. Az előd játék egyszerűsített változatáról van szó, ami a kissé módosult mechanizmus mellett új, szebb grafikát is kapott. Sajnos a doboz (ami elég szabványtalan lett) oldalán megőrizték az eredeti dizájnt, amit én inkább leragasztottam egy saját készítésű öntapadós matricával.


Az Árész-expedícióban 208 projektkártya segítségével kell megterraformálnunk a Marsot. Ezek a lapok különféle színkód szerint lehetnek zöld, kék vagy piros színűek. Itt is számítanak a kártyákon levő ikonok, melyek szolgálhatnak feltételként, kedvezményként, termelésszint előnyként. Minden játékosnak ugyanabból az ötféle fáziskártyából kell egyet kiválasztaniuk titokban, majd egyszerre felfedve azokat, az adott körben sorban mindenki végrehajtja a kiválasztott fázisokat. Az adott fázislapot kijátszó játékos külön bónusz jutalomban is részesül, de az adott fázis minden játékos végrehajtja, elvileg egyszerre, de ez nekem felvet bizonyos kérdéseket. Mi van akkor ha valaki egy lap kijátszása során éppen megemeli a hőmérsékletet egy adott határ fölé, miközben az én egyik lapom kijátszásához pont az a hőmérséklet szint kell? Nem kellene a végrehajtást játékossorendben elvégezni?


Az I. fejlesztés fázisban zöld lapokat játszhatunk ki, a II. építés fázisban piros vagy kék lapokat, a III. akció fázisban a már kijátszott kék lapjaink akcióit hajthatjuk végre, a IV. termelés fázisban keletkeznek a bevételeink, pénz, lapok, hőenergia és palánták formájában. Ebben a játékban az acél és a titán nem termelődik, hanem adott mennyiségben rendelkezésünkre áll. Az V. kutatás fázisban lapokat szerezhetünk. A kézlimit 10 lap, de csak a forduló végén számít, és egyébként is bármikor eldobhatunk lapot 3 megakreditért cserébe.


A játék játszható szóló és kooperatív módban is. A cél természetesen a legtöbb pont (terraformálási ráta) elérése, amint a 3 játék végi feltétel teljesül (óceánok, hőmérséklet és oxigénszint). Nekem jobban bejön ez a lefaragott játék, az elődöt az összes hóbelevancával együtt eladtam, túl sok lett már a jóból. És bár itt is tetemes mennyiségű lap, és ezzel együtt random faktor van jelen, de számomra a kevesebb több (és szebb). A fázislapkákra meg szerintem egyátalán nincs szükség, legalábbis mi nem használjuk azokat.
 
Háziszabályként két fővel úgy játsszuk, hogy használunk egy AI paklit, mint a szóló játékban. Ezen kívül készítettem egy új játéktáblát, mert az eredeti nem tetszett :)
 
A Mars terraformálása: Árész-expedíció


Megjegyzések