KERTVÁROSI KÉMEK / AGENT AVENUE

Egy kétfős játéknál nagyon fontos, hogy úgy szórakoztasson, hogy ne tartson túl sokáig, legyen benne agyalni való és legyen izgalmas is, hogy egy játék után azonnal legyen kedvünk újra játszani még egyet. Ez a játék mindezeket a feltételeket kiválóan teljesíti.

Kapunk 4 ügynöklapot, amiből kettőt kell kijátszanunk (majd utána azonnal 4 lapra töltjük fel a kezünket), az egyiket képpel felfelé, a másikat képpel lefelé. Az ellenfél eldönti, hogy melyiket akarja toborozni a tablójába, a másikat pedik mi fogjuk lehelyezni a saját tablónkba. Minden lapon fel van tüntetve, hogy a figuránk hány mezőt mozog előre vagy hátra (pozitív vagy negatív szám). Ez attól is függ, hogy hányadik azonos típusú ügynököt toboroztuk éppen. Ha a lépések végrahajtása után az egyik játékos utóléri vagy megelőzi a másikat, akkor nyert.

A játék sava borsa az, hogy próbáljunk az ellenfél fejével gondolkodni, illetve ravasz csapdát állítva előnytelen lépésre késztetni őt. Bár az alapjátékban a forduló során a helyzet hamar kiszámíthatóvá válik, a haladó változattal játszva több taktikai lehetőséggel színesedik a játék. Mi két alapjáték után véglegesen a haladóra váltottunk. Ebben feketepiaclapokat is szerezhetünk, melyek vagy azonnali vagy folymatos hatásokat adnak. Feketepiac kártyákat (melyekből 15 van) akkor vehetünk el (körsorrendben) ha a mozgásunkat egy sarokmezőn fejezzük be.

A játékot úgy is meg lehet nyerni, hogy 3 Kódfejtő lapot szerzünk meg, illetve úgy is el lehet veszíteni a játékot, ha 3 Fenegyereket toborzunk. 6 féle ügynökből 6-6 lap van a pakliban, a Csatlós és a Besúgó viszont csak 1-1 lap. A jó matekosok ebből ki tudják számolni hány kártyavédőre lehet szükségünk :) A helyzet kiértékelése mindig az összes lépésakció lejátszása után történik. 

A grafika szép és aranyos, a játékmenet elég pörgős, bár néha fájdalmasan nehéz meghozni a jó döntést. Van egy olyan szabály is, hogy a játék során a körünkben lecserélhetünk egy lapot a kezünkből egy új lapra a pakliból, és ezt a játék során négyszer tehetjük meg, akár egymás után is a saját körünk elején. Na ez nekünk nagyon nem tetszett, hiszen amikor egy bizonyos lappal tutira nyernénk, akkor csak addig kell új lapot húzogatni, amíg kis szerencsével bejön a konkrét lap. Abban állapodtunk meg, hogy egy körben egyszer lehet új lapot húzni, és a játék során pedig ugyanúgy négyszer.

Kertvárosi Kémek

 


Megjegyzések