THE QUEST FOR EL DORADO: THE GOLDEN TEMPLES

A Lemmingeket cseréltem le erre a rövid nevű játékra. Jobban megtetszett a pakliépítés, mint a másikban a random laphúzás és az ellenfelekkel kicseszés. Továbbá azért nem az eredeti El Dorádót választottam mert nekem, Szekeres Ferivel ellentétben, itt nem jött be a csodaszép új grafika, a lapok dizájnja szerintem pocsék lett. Ez a verzió pedig nem csak egy sima versenyfutást kínál a célig, ráadásul jóval olcsóbban be tudtam szerezni angolul, az amúgy nyelvfüggetlen játékot (igen, tudom, vannak szövegek a kártyákon, de az ikonok jelentésének ismeretében azok feleslegesek).

A játékban a felfedezőinkkel három helyszínt kell meglátogatnunk, és az ott megszerzett drágakövekkel végül eljutni a célig. A különböző terephexákon a megfelelő kártyák kijátszásával tudunk haladni, valamint újabb lapok megvásárlásával bővíthetjük a paklinkat. Ugyanakkor érdemes a gyengébb lapoktól megszabadulni, hogy a körönkénti 4 lap felhúzásakor minél jobb, erősebb lapok kerülhessenek a kezünkbe. A körünk végén a fel nem használt mozgáslapjaink fél aranyat érnek, és nem fontos kijátszanunk azokat, bármennyit megtarthatunk a következő fordulóra (annyit húzunk hozzá, hogy 4 lap legyen a kezünkben).

A játékterület változatosan kialakítható és a megvásárolandó lapok is minden játéknál más és más sorrenben kerülnek be a piacra, így elég jó az újrajátszhatóság. A segédlet szerintem itt is felesleges, ahogy az új kiadásnál sem látom sok hasznát. A kipakolás a sokféle lap miatt kicsit hosszadalmasabb, de legalább nem kell ezerféle kis bizbasszal szarakodni. A pakliépítést kedvelőknek ez egy könnyedebb, családbarát játék lehet, a játék hosszát pedig némi háziszabályozással könnyen lehet befolyásolni. Ugyanakkor összekapcsolható az eredeti verzióval, így egy epikus kaladot lehet lejátszani, az őserdőn át eljutni El Dorádóig, majd ott felderíteni a templomokat.

The Quest for El Dorado: The Golden Temples


Megjegyzések