MARCO POLO II - DIY

Amikor először hallottam erről a játékról, egyből előítélettel fogadtam a hírt. Ugyan mi szükség lenne egy újabb Marco Polo játékra, egy v2.0 verzióra. Jó az úgy, ahogy van. Aztán sok idő múlva rászántam magam és megnéztem pár ismertető és játékjátszás (sic!) videót, aminek a következménye az lett, hogy eladtam a Pólómat és az árából elkészítettem magamnak a folytatást. Ez már a harmadik ilyen nagyszabású projektem a Domináns fajok és a Drakula dühe után, amiben rengeteg alkatrészt kellett beszereznem, elkészítenem.


Mivel a világ, amiben élünk egyre inkább kezd az idiocracy irányába haladni (vagy már ott is van), ehhez a játékhoz már igen nehezen juthatunk hozzá (meg egyébként is rohadt drága). Csodálatos döntés (túlkapás) volt a kiadó részéről emberek ezreit büntetni, szórakozásuktól megfosztani, egyetlen ember (aki egyébként társszerző egy másik tervezővel együtt) félreértelmezhető szavai miatt. Én mindenesetre nagy ívben teszek rájuk és részletesen leírom, mit és honnan szereztem be a játék elkészítése során. Akinek van hozzá kedve és affinitása, megcsinálhatja utánam.





A játéktáblát szokás szerint az olaszoktól rendeltem meg. Nagyobb méretben terveztem meg mint az eredeti, hiszen mint tudjuk, a méret a lényeg :) A dobókockákat kínából rendeltem (16mm), a bábukat, játékfigurákat az A-Gameshop-tól szereztem be. A pénzek kiváltására a Scythe pénzeit használtam, mivel előzőleg már beszereztem ahhoz a fémpénzeket. A játékostáblát átterveztem és öntapadós papírra nyomtattam, amit vastag kartonra ragasztottam (terveztem egy helytakarékosabb, két részből álló változatot is). Kartonokat, öntapot általában a Panton.hu cégtől szoktam megvásárolni. A kártyák egy részét 300g-os Xerox fénymásolópapír kartonra nyomtattam, másik részüket pedig öntapadós papírra (aztán vastag kartonra ragasztva). A jáde köveket kínából rendeltem (két helyről 50g-50g-ot, biztos ami biztos). Az íves elemeket ugyancsak 300g kartonra nyomtattam, majd öntapadós vasfóliára ragasztottam (ez persze nem követelmény, lehet öntapadós papír + vastag karton kombó is, csak azt nehezebb ívesen vágni). Csináltam egy játékossorend táblát is, amit hasonlóan használhatunk, mint a Gaia Projektben (nem csak a kezdőjátékost jelöli meg az utazás akcióhely, hanem a játékosok sorrendjét is, amit a táblácskára és amellé rakott színes üvegkavicsokkal oldhatunk meg).

Összesítve az árlista:

  • Játéktábla: 11.79 EUR (4300 HUF)
  • Jáde kövek (24): 4.70 USD (1400 HUF) helyettesíthető műanyag dekorkristállyal is
  • Játékelemek
    • dobókockák (5 x 4 szín + 6): 6.06 USD (1800 HUF)
    • bábuk (3 x 4 szín): 480 HUF
    • aranyrúd (24): 1080 HUF
    • bors (24): 960 HUF
    • selyem (24): 840 HUF Sajnos ez hiánycikk volt, így kiháromdényomtattam magamnak. Utólag belegondolva, sokkal olcsóbban jöttem volna ki, ha minden alkatrészt én nyomtatok. Kínából tudok rendelni színes PLA-t 10 m-es mintákként 1 dollár körül. Egy ilyen adagból 40-60 elem jön ki ideális esetben. És a thingiverse-en minden is megvan már. Ami meg nincs, azt le lehet modellez(tet)ni.
    • teve (36): 1440 HUF
    • épületek (11 x 4 szín): 1760 HUF
    • kezdőjátékos-jelölő: bármi
    • pénz: a legolcsóbb megoldás a valódi érmék használata :) bár az 1-es címlet beszerzése nehézségekbe ütközhet, esetleg valami más nemzet pénzéből.
  • Papír, öntapadós, karton: ez mindig van itthon
  • Nyomtatás: valamennyi HUF nekem 0 :)
  • Postaköltség: valamennyi HUF

Totál: ~14000 HUF + valamennyi

Hát igen, ez már majdnem annyi, mint az eredeti lenne, csak éppen nagyobb a tábla és egyedi alkatrészek vannak benne, nameg ott van az elkészítés öröme is :) Persze ha valakinek megvan az első verzió és eladja azt (mint én), annak az árát beleszámolva már nem is olyan vészes az ügy. Aki pedig meg szeretné tartani az elődöt, az sokat spórolhat, ha az alkatrészek jórészét felhasználja abból (kockák, nyersanyagok, bábuk).

Marco Polo II


Megjegyzések