KASZABALANSZ

Figyelem: az itt leírtak teljes mértékben szubjektív javaslatok, mindenki saját belátása szerint alkalmazza (vagy ne alkalmazza), a következményekért nem vállalok felelősséget :)


Attól még, hogy imádom a Scythe-ot, azt én is elismerem, hogy egyátalán nem kiegyensúlyozott játék. Erre több statisztikát és elemzést is lehet találni a neten, én most egy egyszerű táblázatot illesztek be ide.

Rusviet: 0.45
Crimea: 0.39
Saxony: 0.30
Polania: 0.29
Nordic: 0.29
Albion: 0.19
Togawa: 0.17

Ha elhisszük ennek igazságtartalmát, akkor azonnal látszik az igen jelentős eltérés az első és az utolsó frakciók között. Ennek simítására (és további játékmenet változtatásra) az alábbi viszonylag egyszerű módosításokat lehet bevezetni.

 

Albion (zöld)

  • Kezdő harckártyák: 3

 Togawa (lila)

  • Kezdő hatalom: 4

 Nordic (kék)

  • Átkelés: Tundra / Falu
  • A munkások kiúszhatnak a tavakról szárazföldre (külön mozgás akcióval, ha Mech szállította oda őket)

Crimea (sárga)

  • Kezdő hatalom: 1

Rusviet (piros)

  • Kezdő hatalom: 1
  • Átkelés: Erdő / Falu
  • Választhatod ugyanazt a szekciót a játékostábládon (gyárkártyán nem), amit az előző fordulóban (1x) - ennek jelölésére használható például egy másik játékos játékon kívül helyezett fejlesztéskockája 

 

Fejlesztés: a játék kezdetén vegyük le a tábláról a pénz fejlesztéskockát, így a fejlesztésekért kapható csillag 5 fejlesztéssel szerezhető meg, de egy alsó soros kedvezmény nem lesz feltöltve (hogy melyik, azt egyénileg lehet eldönteni). További lehetőség, hogy ezt a fejlesztéskockát egy egyénileg választott alsó soros kedvezményre rakunk, így indítva a játékot, bár ez egyes vélemények szerint túl nagy előnyt adhat egyes frakcióknak.


Terveztem egy új diadalsávot, amit kétféle verzióban is megrajzoltam. A mérete az én táblámra illeszkedik, így azt mindenkinek saját magának kell átméreteznie a sokféle táblából az éppen kívántra (eredeti, nagy hátoldal, neoprén, stb.). Minden rekeszbe csak egy saját csillag kerülhet (kivéve Saxony), így az osztott mezőkben az egyik cél teljesítése után a másik teljesítéséért már nem jár csillag. Az újdonság a gyárkártya megszerzéséért és három találkozáskártyáért kapható csillag.




Fenris hagyatéka: SPOILER! A Fenris felemelkedése végigjátszása után sokan sokféle módon próbálták játékba hozni a kiegészítőben található extra játékelemeket. Én is kigondoltam egy ötletet. A mech fejlesztéslapkák közül kiválasztottam négyet (mindből van 3 db), melyeket a játék elején csoportokba rendezve kirakunk az asztalra.
Erősítés: harc előtt a szomszédos tartományokról átmozgathatod a harci egységeidet a harc tartományára
Lopakodás: a mozgást nem kell megszakítani harc, munkások és jelzők miatt
Harcállás: mozogj át egy olyan tartományra, amelyik tartalmazza 1 építményedet (és nem foglalják ellenfeleid)
Csel: a hatalomtárcsák felfedése után te még elforgathatod a tiédet 1 mezővel balra / jobbra
Ezeket úgy lehet megszerezni, hogy miután megépítettük a 4 mechünket, ismét végrehajtjuk a mech építés akciót (természetesen kifizetve a költségét). Ekkor az akció jutalma helyett választhatunk egyet a négy fejlesztéslapka közül, és ezután azt a képességet is birtokolni fogjuk egy használat erejéig. Ha használtuk a képességet, a lapkát vissza kell tenni a készletbe.


Megjegyzések