A NYUGATI KIRÁLYSÁG LOVAGJAI / PALADINS OF THE WEST KINGDOM

Az ANYUKIÉ sikeressége után úgy gondoltam kellene egy gémerebb verzió is a sorozatból, így esett a választás az ANYUKILO-ra. Ez lényegében egy multiplayer passziánsz, a különböző lapok elorozásán és pár bónusz hely elfoglalásán kívül nincs interakció a játékosok között. A játék tartalmazza a szóló játékmódot is, így lehetőségünk lesz önfejlesztésre, amire talán szükség is lesz, mert a játék igencsak agyégető.


Mondhatni tucatnyi lehetőség kerül elénk mind a 7 fordulóban, amikor is 6-6 munkásunkkal próbálunk meg minnél több téren fejlődni, jutalmakat megszerezni, segítőket felfogadni, behatolókat legyőzni vagy magunk mellé állítani. Az akciómezők 1-2-3 megfelelő színű munkást igényelnek, de ezen helyek közül hatot fejlesztéssel "olcsóbbá" tehetünk, a korábbi 3 munkás igényről akár 1 munkásra is csökkenthetjük az aktiválásuk költségét. Minden ilyen helyszínnek van egy követelmény értéke (piros - erő, fekete - hit, kék - befolyás jelölők) és minden ilyen helyszín ugyancsak ezen színekből ad jutalmakat is (pl. a támadáshoz az erő a követelmény és befolyás a jutalom).


A munkásaink is sokszínűek (zöld - felderítő, piros - harcos, fekete - pap, kék - kereskedő, fehér - földműves, lila - bűnöző). Hozzájuk a forduló elején felcsapott kocsmakártyákról és a saját aktív lovagunk lapjáról jutunk. Az előző fordulóból lehetőségünk van maximum 3 munkást átmenteni, így az új fordulót 6-9 munkással kezdetjük. Természetesen az akcióink hatására újabb munkásokhoz is juthatunk, és pont ez adja a játék nehézségét, úgy kombinálni a lépéseinket, hogy a lehető legtöbb akciót tudjuk kihozni a fordulóból.


A forduló elején a lovagpaklinkból (ami minden játékos számára ugyanazokat a lovagokat tartalmazza csak egyénileg megkeverve) három lapot húzunk, az egyiket kiválasztjuk ebből aktív lovagnak, egyet a pakli aljára, egyet pedig a pakli tetejére rakunk. Így a pakli aljára került lovag képességét már lehet hogy nem fogjuk tudni használni, míg a pakli tetejére rakott lovagot a következő fordulóban ismét a kezünkbe fogjuk kapni. A lovagok két munkást adnak, a követelmény értékeinket növelik meg átmenetileg, és egy, a fordulóra érvényes kedvezményt biztosítanak (pl. a fejlesztés 2 ezüsttel olcsóbb).


A forduló során a játékosok körsorrendben egy-egy akciót hajtanak végre, majd akinek már nem marad több munkása vagy nem kíván több munkást felhasználni, passzol. Minden forduló elején új királyi kegy illetve királyi parancs kártya kerül felfordításra, melyek egyrészt a játék hosszát szabják meg, másrészt játék végi bónusz követelményeket és újabb munkás akcióhelyeket adnak. A játéktéren ezen kívül vannak még segítők és betolakodók, melyek megszerzésével vagy elpusztításával megintcsak újabb jutalmak szerezhetők.

Szóló 

A játékban levő lehetőségek tárháza annyira szerteágazó, hogy komoly agymunkát igényel a lépéseink kitalálása, megtervezése, végrehajtása. Talán pont ez lehet a játék negatívuma is, ami miatt én mégis inkább az építőmesterekre szavazok.

A nyugati királyság lovagjai


Megjegyzések