SNOW TAILS

Sok versenyjátékot láttam már, de valahogy egyik se késztetett a megvásárlásukra. Aztán megismertem a Snow Tails játékot és felcsillant a szemem. Hosszas vadászat után végre sikerült is jó áron beszereznem egy példányt.


A játékban kutyaszánokkal versenyzünk, melyeket két kutyával húzatunk. A játékos a körében kijátszhat 1-3 lapot, amennyiben azok azonos értékűek. A kijátszott kutya lapokat az előzőleg lerakott lapokra helyezzük, így befolyásolva a húzóerőt és az oldalsodrást. Ugyancsak lappal módosíthatjuk a fék értékét, de ezek a lapok a dobópaklinkba kerülnek és helyettük fék tokeneket cserélgetünk.


A szán sebességét a két kutya összesített húzóereje és a fék értékének különbsége adja meg. Az oldalsodródást pedig a két kutya húzóerejének különbségéből kapjuk, amit a mozgásunk során bármikor végrehajthatunk, így szlalomozva haladhatunk az akadályok mellett.


Ha a két kutya egyforma erővel húzza a szánt, akkor lehetőséget kapunk bónusz mozgásra, melynek értéke az adott helyezésünktől függ (pl. ha harmadik helyen állunk akkor 3 plusz lépést kapunk) és beleszámít a sebességünkbe. A körünk végén lapokat húzunk kézlimitig. Ha elfogy a húzópaklink akkor a két aktuális kutya lap kivételével újrakeverjük a lapokat és új húzópaklit csinálunk.


Ha ütközünk, akkor büntetést kapunk. Tereptárgyakkal és a pálya oldalával ütközve sérül a szánunk, ami csökkenti a kijátszható lapjaink számát, ugyanis az 5 lapos kézlimmitbe beleszámítanak a kapott sérülés lapok. Ezektől a lapoktól a játék során nem tudunk majd megszabadulni. Más szánnal ütközve csak a mozgásunk ér véget, valamint abban a körben nem tudjuk feltölteni a kezünket a kézlimitre. Az ilyen ütközést akár taktikai okból is bevállalhatjuk, például a sebességlimit betartása miatt.


A játékban számos különféle formájú és nehézségű pályát állíthatunk össze. Minden játékosnak egyforma pakli áll rendelkezésére, de a felhúzott lapokból kell kiokoskodniuk a legjobb taktikát. A kanyarok előtt jelzett vonalakon meghatározott sebességgel kell áthaladni, különben ugyancsak büntetést kapunk. A pályákat útszűkületek és fenyőfák nehezíthetik.


"Háziszabályként" én nem használom a sérüléskártyákat, helyette mindenki kap egy dobókockát, és ennek értéke jelzi az aktuális, sérülésekkel csökkentett kézlimitet. További háziszabály ötletem, hogy ha egy körödet elpasszolod, akkor javíthatsz egyet a szánodon.

Update: 2018.11.14. Készítettem egy házi mini kiegészítőt, de sajnos arra már nem emlékszem, hogy ki volt a kiötlőjük. A közös, 18 statégialapot tartalmazó pakliból is húzhatunk lapokat a kezünk feltöltésekor. Körünkben a három kijátszott lapunk közül az egyik lehet egy stratégialap is, amelynek hatása az adott körre érvényes és a végrehajtása után külön dobópakliba kerül. Kijátszhatod hatás nélkül is, hogy a köröd végén új lapot húzhass helyette. A kezdő kézlimit 6-ra módosul. A próbajáték után már el sem tudom képzelni, hogy lehet ezek nélkül játszani, annyira feldobja a játékmenetet.

Update: 2018.11.15. Új pályaelemek. A hozzájuk tartozó szabályokról az alkotótól a BGG-n olvashattok.

Snow Tails

Megjegyzések