ROLL PLAYER
Mivel sosem vonzott a szerepjáték, a kockadobálást meg gyűlölöm, nyilván azonnal lecsaptam erre a kockadobálós-szerepjátékkarakter-generáló játékra, és elkészítettem magamnak magyarul, mert éppen nem volt jobb dolgom.
A Gördülőjátékosban egy halom színes kockával kell nagyon sokat számolgatnunk. Vannak jellemzőink, amelyeknek bizonyos értéket el kell érniük, de cserébe sokféle akciót hajthatunk végre velük, maniplálhatjuk a lerakott kockáink értékét és helyzetét. Van továbbá egy osztály típus kártyánk, amely meghatározza a karakterünk... valaki... ki tudja... osztály... típusát.
A háttértörténetünket a háttértörténet kártyáról olvashatjuk el, de tolkieni mélységű történeteket ne várjon senki. A kártyán levő színeket kell az adott kockapozíciókkal eltalálni a játék végére. Ezekért természetesen győzelmi pontokat kapunk. Aztán ott van a személyiség kártyánk, ami a végpontozáson kívül befolyásolja a játék közben megszerzett képességkártyáink végrehajthatóságát. A fegyver és páncélkártyák is szintén módosíthatnak pár kockaértéket és meglepő módon a játék végi pontozásban is számítanak. És végül vannak tulajdonságkártyáink, melyek elképesztő csavart visznek a játékba: a játék végén pontokat kapunk értük.
A fordulók elején dobott kockákból körsorrendben választhatunk, majd a választott kocka sorszáma szerint vásárolhatunk újabb lapokat magunknak a piacról, már ha van rá elég pénzünk. Körünkben bármennyi képességkártyát használhatunk, de fordulónként csak egyet frissíthetünk fel a kimerült állapotából. Amikor a játékostáblánk összes helyét feltöltöttük kockákkal, a játék véget ér és végre számolhatunk. A legtöbb pontot gyűjtő bla-bla-bla. Aki szeret számolgatni, kombinálni, és kockákat manipulálni, az biztosan megtalálja ebben a játékban a SZÁMÍTÁSÁT (muahahaha).
A kockákat és a pénzeket kínából szereztem be, a karakterlapok, a háttértörténet- és a személyiségkártyák pedig kiegészültek a játékhoz beszerezhető Monsters & Minions kiegészítőbeli lapokkal, a nagyobb változatosság miatt.
A kockákat és a pénzeket kínából szereztem be, a karakterlapok, a háttértörténet- és a személyiségkártyák pedig kiegészültek a játékhoz beszerezhető Monsters & Minions kiegészítőbeli lapokkal, a nagyobb változatosság miatt.
![]() |
Roll Player |
Tiszteletem! Nagyra értékelem munkáját én is nagy társasjáték rajongó vagyok.Sokszor próbálkozom én is kicsit módosítani a szabályokat hogy még játszhatóbb,élvezetesebb legyen a játék.Ez a játék is megfogott.Láttam hogy a Monster & Minions kiegészítőböl is van fent jónéhány lap.Megoldható lenne-e hogy a Minion kártyákat (26db) is megossza valahogy.Fordítás nélkül.Szeretnék kipróbálni egy házi szabályos verziót amihez szükségem lenne ezekre a lapokra.Még egy kérdés.Milyen programmal lehet ilyen profin megcsinálni a kártyákat.Válaszát előre is köszönöm üdvözlettel Farkas Zoltán.
VálaszTörlésPhotoshop-pal dolgozom, de nem a programtól függ ;) kiadványszerkesztésből éltem jópár évig, gyakorlat teszi a mestert. Van aki Gimp-pel is elboldogul, nekem attól feláll a szőr a hátamon. Az angol kártyákat elvileg el tudom küldeni, ha adsz egy email címet, vagy megkeresel a fészbúkon.
TörlésNagyon köszönöm válaszát.Fészbúkom szerencsére nincs.Email címem zeniwolf@gmail.com.
TörlésMindent nagyon köszönök.Szerintem még "találkozunk" itt.
Köszönöm megjött.
VálaszTörlésTiszteletem!
VálaszTörlésMár megint én.sikerült megcsinálnom pár játékot (köztük a troyes-t) de valami nem megy nekem. Hogy lehet vágójelet rakni a kártyák közé úgy ahogy maga csinálta pl. a roll player háttértörténet kártyáinál.Egyszerüen nem jövök rá.Honapok óta próbálgatom most az illustratorral próbáltam de az meg túl nagyot rak. Ha lehet segítsen.Köszönöm.
Az Illustratornál is be lehet valahogy állítani a vonalvastagságot, főleg, hogy az vektoros rendszerű, tehát nagyításkor az adott vonal vastagsága nem változik (persze ez is beállítható úgy is, hogy változzon). Én csak a Photosoppal dolgozom, az viszont pixeles. Ott az adott felbontás és pixelsűrűség (dpi) határozza meg hogy egy adott vonal a nyomtatáskor milyen vastag lesz. Általában 300 dpi sűrűséggel dolgozom, és a vágójelek 1 pixeles vonalak. A rajzolásuk meg kézzel történik, segédvonalakat húzok az egyik lap sarkához, majd megrajzolok egy keresztet és azt klónozom tovább a megfelelő távolságokra a többi sarokponthoz.
TörlésKöszönöm válaszát.Ezért nem jöttem rá.Azt hittem van ilyen funkció benne.Bár gondoltam ilyesmire mert fura volt hogy az említett kép ps-ben megnyitásakor vannak rajta segédvonalak. mégegyszer köszönöm.
VálaszTörlésUi.:annyira megtetszettek a kockadobálós,manipulálós játékok hogy legujjabb projektem a dice brewing. Sajnos mindent úgy kell "összelopkodni hozzá a netről. Igaz hogy kapható de azért próbálkozom.
Kedves László!
VálaszTörlésKöszönöm a munkádat, nagyon hálás vagyok érte! A játékot már elkészítettem magamnak, teljesen jónak tartom, még a karakterlapok szürkelemezre ragasztása hiányzik, mert még nem döntöttem el, hogy a kockatárolós rész kivágásával szórakozzak-e. A kockák játék közbeni szétcsúszása elég idegesítő és ezen biztosan segítene a négyzetek kivagdosása csak félek, hogy nem fogom tudni igényesen megcsinálni azokat. Nem tudom, hogy Te kivágtad-e ezeket a négyzeteket, de ha esetleg lenne rá valami tuti tipped azt megköszönném :).
Valamint esetleg megkérhetnélek, hogy elküld nekem a Monsters & Minions-hoz tartozó kiegészítőket?
Előre is köszönöm!
Üdv, DGábor
Én nem szenvedtem a kivágással, nem éri meg a szenvedést. Az MM meg sajna nincs meg, csak a fajokat emeltem át belőle.
TörlésKöszönöm!
Törlés