ANTINOMY

Az Antinomy (nem Antimony) egy kétfős mikrogém, mindössze 16+2 lappal. A játékosok mágusokat személyesítenek meg, akik varázstárgyak készleteinek gyűjtésével paradoxonokat hoznak létre, amiért kristályokat kapnak, amiből ötöt megkaparintva megszerezhetik a győzelmet. Érthető, nem?


Miután túltettük magunkat a téma okozta sokkon, egy igazán érdekes és élvezhető párbajt kapunk. 9 lapot kirakunk az asztalra, ez lesz az idővonal, majd mindkét játékos kap 3 lapot. A megmaradt 1 lap lesz az ún. Kódex, amiről majd később. Ezután a játékosok lehelyezik középre a varázsbot kártyájukat, ez lesz az avatárjuk, aminek mozgatásával szereznek majd új lapokat.


Az idővonalon a jobbra irány a jövő, a balra pedig a múlt. Egy kártya kijátszásakor több lehetőség közül választhatunk. Ha a jövőbe szeretnénk utazni, akkor a kijátszott kártya számértékét kell figyelembe venni és annyit lépni (se többet, se kevesebbet) amennyit mutat. Ha inkább a múltba mennénk, akkor a kártya színe vagy a rajta levő tárgy számít, az avatárunktól balra levő bármelyik olyan kártyát választhatjuk célpontnak, amin az adott szín vagy tárgy van. Az avatárt a célkártya alá mozgatjuk és a választott kártyát kicseréljük a kijátszott kártyánkkal.


Ekkor meg kell néznünk, hogy sikerült-e paradoxont létrehoznunk. Ez háromféle képpen történhet meg. Három azonos számértékű, három azonos színű, vagy három azonos tárgyat ábrázoló kártyával. A kódexen levő jelölő viszont meghatároz egy olyan színt, ami nem lehet része paradoxonnak. Ha létrejött egy paradoxon, akkor kapunk egy kristályt, és a kódexen továbbléptetjük a jelölőt a következő színre (ezt minden esetben megtesszük, amikor valaki kristályt szerez). Ezután a három lapunkat ki kell cserélnünk az avatárunkkal szomszédos 3 lapra (ha az egyik oldalon nincs 3 lap, akkor a másik oldalt kell választanunk). A paradoxont alkotó lapjainkat megkeverjük és véletlenszerűen lehelyezzük a felhúzott 3 lap helyére.


Van még egy módja a kristályszerzésnek. Ütközés esetén elrabolhatjuk az ellenfél egyik kristályát. Ha az avatárunkkal olyan kártyához lépünk, amelynél az ellenfél avatárja áll, akkor a lapcserét követően meg kell állapítani az ütközés győztesét. Összeszámoljuk a lapjaink értékét (a kódex által tiltott színt nem) és a nagyobb értékkel rendelkező játékos nyer, aki elvesz egy kristályt a vesztestől (és lépteti a kódexet).


Van a játékhoz egy szóló variáns is, amiben szerepel még 6 kártyalap. Ezekből 4 sima lap azzal a különbséggel, hogy nincs színük, és nem használhatók paradoxon létrehozására. Kettő lap különleges napkitörés kártya, melyek nem vehetők kézbe, és gátolják az avatárok mozgását is. A szólópakli ezekből a lapokból és az ellenfél 3 lapjából áll. Itt van lehetőségünk passzolni is, amikor egy lapot felhúzunk a szólópakliból és egy lapot eldobhatunk az idővonalról, aminek helyére leteszünk egy lapot a kezünkből. Így a napszél lapoktól is meg lehet szabadulni. Szólóban paradoxon esetén előbb el kell dobnunk az egyik lapunkat egy dobópakliba képpel felfelé és fel kell húznunk egy lapot a szólópakliból, majd csak ezután cseréljük le a lapjainkat.


Sajnos a játékhoz nem találtam játékszabályt, így fórumokból és videókból kellett összevadásznom a leírást. Ha valamit rosszul írtam, javítsatok ki. Az Antinomy megvásárolható PNP formában is, de én szokásomhoz híven elkészítettem magamnak saját verzióban. Ez most nem teszem közzé, de ha valakit érdekel, és nincs 3 dollárja a hivatalos verzióra, keressen meg :)

Antinomy


Megjegyzések