THE CASTLES OF BURGUNDY

Fogalmam sincs milyenek és hol vannak a burgundi kastélyok, de annyit hallottam már erről a játékról, hogy muszály volt beszereznem. Kipróbálni élőben még nem sikerült, de a digitális változattal már sokat játszottam. Én ezért is örülök a digitális átiratoknak, mert sok játékkal egyébként soha nem lenne lehetőségem játszani.


A játék tervezője a német Stefan Feld, aki az egyik legnagyobb név ebben a szakmában. Kéttucatnál is több durván euró játék fűződik a nevéhez. A burgundi mondhatni a legismertebb, talán ezért is készült belőle kártyás és dobókockás változat is, bár ezek szerintem a nyomába sem érnek az eredetinek.


A játékosok feladata, hogy a területükre épületlapkákat helyezzenek el, melyek különböző jutalmakat vagy akciókat biztosítanak. A pontvadászathoz kockákat használunk, de a dobásunk eredményét többféle módon felhasználhatjuk és a módosítására is van lehetőségünk. Így szerencsére a szerencse szerepe elhanyagolható. Ezt talán az is bizonyítja, hogy a játékból rendezett bajnokságokat már legalább hatszor ugyanaz a fickó nyert. Vagy csak baromira szerencsés? :)


Játékmenet és szabályismertetésre most nem vállalkoznék, mert ezt már rengetegen megtették előttem. De ajánlom ezt a játékot azoknak, akik szeretnek kombinálni, agyalni, lapkákat pakolni, akciók közül választani, és nem riadnak vissza a fakó vizuális prezentációtól. Érdemes még egy lapkatartót kiháromdényomtatni (sic!) valahol, mert igencsak megkönnyíti a játékosok dolgát. Ja, és levadásztam és kinyomtattam egy csomó kiegészítő táblát, ha valaki esetleg keveselné vagy unná már az alapkészletet.

Castles of Burgundy

Megjegyzések