ÉVZÁRÓ 2018

Már megint elszaladt egy év, így gondoltam írok pár gondolatot a 2018-ban történtekről. Sajnálatos módon idén sokkal kevesebbet tudtam játszani, az élet elsodorta a játékostársak többségét. Ugyanakkor a kívánságlistámat sikerült lényegében kiürítenem, beszereztem minden olyan játékot, amire még csorgott a nyálam. Az alábbi képet csak azért választottam, mert valamilyen szinten kapcsolódik, és mert talán az idei év legvitatottabb megjelenése volt :)


Az én kedves Scythe-om kiteljesedett, mindkét dobozos kiegészítő (Hódítók a messzeségből, Csapás a fellegekből) plusz a Fenris felemelkedése is a polcomon landolt. A promó lapok és tárcsák ugyancsak megtaláltak. A fémpénzekre és nyersanyagjelölőkre, nameg a fém mechekre nem igazán van igényem. Egyedül a legújabb találkozás lapok maradtak ki a sorból, de ami késik az majd előbb-utóbb ideér. Sajnos játszani még nem tudtam velük. Az éhségemet a digitális verzióval próbáltam meg enyhíteni, ami igen jó gyakorló eszköz, kellő kihívást jelent.

A nyáron azért volt két hét intenzív társasozás, amikor az unokaöcsém nálunk nyaralt, és fogékonynak bizonyult az asztallap varázslatos világára. Tizennégy évesen alaposan feladta a leckét a Raiders of the North Sea meccseiben, de a többi kipróbált és megtanult játékban (összesen 20!) is remekül helytállt. Remélem az alábbi listával sikerült a jó útra térítenem :) Liar's dice, Dice Town, Goldomino, King's Gold, Majesty for the Realm, Betörő banda, Élre vagy halva, Lemming, NMBR9, Raiders of the North Sea, Fairy Tile, Patchwork, Azul, Cthulhu uralma, Roll Player, Tobago, Witchcraft (Deadlock City Bounty Hunters), Noah, Hanamikoji, Holmes: Sherlock & Mycroft.

Az idén is sok játékot magyarítottam és készítettem el magamnak. Voltak köztük igen nagy falatok, úgyhogy a végére már kicsit bele is fáradtam. Íme a lista: Cthulhu uralma, Drakula dühe, Azul, Roll Player, Majesty for the Realm, Dice Town, Cartagena. Ezen kívül pár játékhoz magyarítás (Civilization: A New Dawn, Fairy Tile, Raiders of the North Sea) és extra dolgok (Snow Tails pályaelemek, The Castles of Burgundy játékostáblák), valamint egy új Love Letter klón (Princesses Enchanted) is készültek.

Az idei kedvenceim pedig lényegében azok a játékok lettek, amelyeket nem adtam el :) Sajnos jópárnak idén is mennie kellett, mert a limitált játékalkalmak és a társaság összetétele miatt szinte zéró eséllyel kerültek volna asztalra. Amiket még nem említettem és játszani is sikerült velük: Marco Polo, A Mars Terraformálása, Mission: Red Planet, Princesses Enchanted, Agricola szólóban.

A játszatlan játékok listája elkeserítően hosszú (Fenris, Concordia, Civilization: A New Dawn, Troyes, Agricola, The Castles of Burgundy, Snow Tails, Gaia Projekt, Holtak tele, Santorini, Cartagena), de talán még az évből hátrelévő pár napban lesz alkalmam ezen csökkenteni. Jövőre pedig remélhetően ez a lista kiürítésre kerül majd. Rajtam nem múlik...


Megjegyzések