2017. június 4., vasárnap

GOLDOMINO / KAC-KAC KUKAC

A Goldomino a Kac-kac kukac (más nyelvterületeken Pickomino, Heckmeck, Regenwormen, stb.) című Reiner Knizia játék háziasított változata, apróbb szabálymódosításokkal.


A játékban nyolc dobókocka és 16 "dominó" található, mely utóbbiakon 21-36 értékek és 1-4 arany szerepelnek. A játékosok feladata ezen dominók megszerzése a kockákkal kidobott értékek összegyűjtésével. Minden dobás után legalább egy vagy több azonos értékű kockát félre kell rakni, viszont a már félrerakott értékűekből többet nem választhatunk és minden körben legalább egy arany értéket félre kell raknunk. Az arany az én verziómban 6-ot ér, az eredeti változatban kukac jel van és 5-öt ér. A félrerakott kockák összértéke alapján választhatunk a még rendelkezésre álló dominókból, akár úgy is, hogy nem rakjuk félre az összes kockát.


A megszerzett dominókat egymásra halmozva gyűjtjük, ugyanis a legfelső dominónk elveszíthető. Ha az ellenfélnek sikerül pontosan a dominónkon szereplő értéket dobnia, akkor elrabolhatja tőlünk. Másfelől ha a körünkben nem sikerül dominót szereznünk vagy szerencsétlen dobással nem tudunk újabb kockát félrerakni, akkor a legfelső dominónk visszakerül a készletbe és a legnagyobb értékű ott levő dominót lefordítjuk, az már a továbbiakban nem lesz megszerezhető.


Lehetőség van ugyanakkor arra is, hogy a legfelső dominónkat bebiztosítsuk magunknak. Ha sikerül pontosan kidobni azt az értéket, akkor választhatjuk azt is, hogy ezt a dominót lefordítva félrerakjuk magunknak, így azt már a továbbiakbak nem veszíthetjük el, igaz, így abban a körben nem tudunk új dominót szerezni.


A játék addig tart, amíg már nem marad megszerezhető dominó. A legtöbb arany értéket gyűjtő játékos nyer. A Goldomino egy gyors, könnyed, filler partijáték 2-7 fő részére, természetesen jelentős szerencsefaktorral, amely akár sörözés közben is játszható és mint a példám mutatja, házilag is könnyedén elkészíthető.

Goldomino

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése