TARGI / TARGET

Az utóbbi időben meglepően sok kétfős játékkal tudtam játszani, így ismét a látókörömbe került ez a játék is. Ugyan a téma nem vonzott, de a mechanizmus elég érdekesnek tűnt.

A Targiban a munkásainkkal lapokat próbálunk megszerezni, melyek egy (3x3-as) rácsban helyezkednek el és lehetnek termények, illetve törzsi lapok. Utóbbiak nem csak győzelmi pontokat érnek, hanem némelyeken extra képességek, akciók, jutalmak várnak. Ezeket a lapokat magunk előtt gyűjtjük (már amennyiben ki tudjuk fizetni a költségüket) szintén egy (4x3-as) rácsban, mindig balról jobbra és fentről lefelé építkezve. 5 féle törzsi lap van. Az azonos típusú lapokból kirakott sorok a játék végén 4 pontot érnek, de ha a sor minden lapja különböző típusú, azért is jár 2 pont.

A lerakott munkásainkat a rács keretére helyezzük, ahol szintén terményekhez és egyéb akciókhoz juthatunk. A kereten egy rabló jár körbe lépésről lépésre, és minden alkalommal mikor egy sarokba ér, elrabol dolgokat a játékosoktól. A játékosok felváltva rakják le a munkásaikat, de nem rakhatják olyan mezőre amin már van figura, illetve nem rakhatják le az ellenfél bábujával szemben álló mezőre sem. A 3 lerakott figura (ideális esetben és általában) két mezőt jelöl ki a rácson, a metszéspontokban. Ezeket a lapokat szerezhetik meg a játékosok a forduló végén.

Minden fordulóban cserélődik a kezdőjátékos és mozog a rabló. A játék 12 forduló után véget ér és a legtöbb győzelmi pontot gyűjtő játékos nyer. A Targi egy gondolkoztató, készletgyűjtő, munkáslehelyező, akcióválasztó játék, melynek már kiegészítője is megjelent. Ez lényegében a játékot 2.0 verzióra alakítja, új lehetőségekkel bővítve azt. A játék kezdetben csak németül volt elérhető, ezért annak idején megrendelésre elkészítettem magyarul.

Most azonban kedvem támadt új témát húzi rá, így megszületett a Target nevű változata, amiben drágakövek kerültek a termények helyére, valamint pár elmet átvettem a kiegészítőből is. 

A játék elején mindkét játékos kap 1 aranyat,  3 féle drágakövet (1 borostyánt, 1 smaragdot, 1 rubint), 2 kristályt és 4 gyémántot. A kristály és a gyémánt ebben a játékban nem minősül drágakőnek (nyersanyagnak). A gyémántok adják a győzelmi pontokat, a kék kristályok pedig a víz nyersanyagot helyettesítik. A redőr (ex rabló) mellett egy tolvaj (ex targia) karakter is mozog a táblán (ellentétes irányban), akivel találkozva elvehetünk egy bármilyen drágakövet vagy egy drágakő beadásával lapot húzhatunk a zsákmánypakliból (ha a húzott lap nem tetszik, eldobhatjuk, és további drágakövek beadásával megismételhetjük a húzást, de csak az utolsó kártya jutalmát tarthatjuk meg). A kristályokat a játék folyamán bármikor beválthatjuk, 3 kristályért 1 aranyat, 2 kristályért 1 drágakövet kaphatunk. A játék végén minden 2 kristály 1 pontot ér. A játékos köre végén maximum 10 kristállyal,  10 drágakővel és 3 arannyal rendelkezhet. A játék véget ér abban a fordulóban, amikor egy játékos megszerzi a 12. rejtekhelylapját, vagy ha a rendőr eléri a 16. mezőt. A drágaköveket (3 féle: só - smaragd, bors - rubin, datolya - borostyán) a Viceroy játékhoz kiadott kiegészítőből raktam be, a figurákat és jelölőket pedig üvegkavicsokkal helyettesítettem.

Targi


Megjegyzések