SCYTHE: A FENRIS FELEMELKEDÉSE

Talán már köztudott, hogy a kedvenc társasjátékom a Scythe, úgyhogy nem meglepő, hogy ezt a kampány kiegészítőt is beszereztem. Remélhetőleg több cucc már nem fog kijönni hozzá, mert mostmár ételre is kellene gyűjteni.


A Fenris felemelkedése kiegészítőben egy 8 fordulós kampányon keresztül ismerhetünk meg egy fiktív történetet az alternatív 1920+ Európában. Két epizódban "dönthetünk" arról, hogy milyen irányban folytatódjon a történet, úgyhogy a rajongók és a mazochisták akár 4x is lejátszhatják az eseményeket. A játék során felfedett tartalmak aztán a későbbi játékokban is használhatók lesznek, melyekről konkrétumokat a cikk második részében írok majd. És bár bőséggel kapunk anyagot a pénzünkért, azért mégis úgy gondolom, hogy ez a kiegészítő elég drága.

Sajnos nekem nem volt lehetőségem élő társasággal jáccani, így egy automa ellenféllel nyomtam végig a sztorit. Ez viszont jelentősen csökkentette az élményt, mivel az automa rettentően erőszakos, óriási előnye van területre, ráadásul ő is bőséggel kapja a kampánybónuszokat és korlátozott számú kör áll rendelkezésünkre a legyőzésére. Száraz túlélőharc, kemény munka a szórakoztató játék helyett. Emberek ellen azért ez egy remek, 8 játszmás, feladatokkal és meglepetésekkel bővített kaszálás lett volna, ugyanis a kampány megnyeréséhez csak az utolsó menetet kell megnyernie a győztesnek. Így aztán menet közben bőven van lehetőség stratégiát módosítani és felkészülni a végső összecsapásra.

Az epizódokban mindig kapunk valami egyedi szabályt vagy feladatot, hasonlóan a digitális változat achievement-jeihez. Ezek elég érdekesek és ötletesek voltak. Kíváncsian nyitogattam a dobozokat az egyes epizódok végén. Egyetlen szálka a gépezetben (sic!), hogy nálam az egyik (utolsó) modul kinyomókartonja kissé nyomdahibás, de csak annyira, hogy nem éri meg az utánajárást, használható, csak kicsit elcsúszott.

Úgy látszik ez nem egyedi probléma

És akkor innentől csak az olvasson tovább, aki nem akar meglepődni.

SPOILER! - SPOILER! - SPOILER! - SPOILER! - SPOILER! - SPOILER! - SPOILER! 


Az első epizód egy bemelegítő játék, melynek a végén a játékosok a megszerzett befolyásjelzőiknek megfelelő értékben szavazással döntik el az események további irányát. Ha a békére szavaznak, akkor a következő epizódokban az infrastuktúra fejlesztésére koncentrálnak és az ehhez tartozó bónuszlapkákat szerezhetik meg. Ha pedig a háborút választják, akkor a mech fejlesztésekkel bővíthetik a népük lehetőségeit. Aztán később új frakciókat is kapunk, melyekre az adott epizód győztese lecserélheti az addigi frakcióját és kipróbálhatja az új, különleges képességeiket.


Az első ilyen frakció Tesla lánya (Vesna) és az ő gépkutyája (Voltan) lesz, akinek mech képességi szabadon kiválaszthatók és így stratégiánknak megfelelően alakíthatók. Ráadásul ő kezdéskor kap 3 gyárkártyát is, de ezeket és a később megszerzett kártyát is csak egyszer használhatja fel.


A következő frakció az igen durva méretű mechekkel rendelkező Fenris frakció. Ezek a mech minik impozáns látványt nyújtanak a táblán. Főleg az első megjelenésük volt meredek, mikor a gyárban kellett (volna) legyőzni egyet közülük. Ez egyfajta miniboss harc volt, így valami hasonlót vártam a játék végén is. Sajnos ebben csalódnom kellett.


Ugyan az utolsó epizód feltételei érdekesek voltak, de a meccs végén igazából SEMMIT nem kap a győztes játékos. Tesla bácsi minijét már előbb megszerezhettük, és a végső forduló után csak némi szöveges értékelést olvashatunk el a játékstílusunkról, már ha van olyan, aki megérti a leírt kalkulációs módszert. Nekem ez nem sikerült, úgyhogy némileg csalódottan pakoltam el a játékot. Azt az egyet biztosan tudom, hogy többet nem akarok automa ellen játszani, not fun.


A játék során felfedett modulok aztán tetszés szerint beilleszthetők a későbbi játékokba, ezekkel több változatosságot vihettek a küzdelmekbe. Azért a leírtakon kívül is vannak még elemek a kiegészítőben, de nem akartam ellőni az összes puskaport, hátha valaki ezek után mégis kedvet kapna hozzá. Mint ahogy említettem, valószínűleg emberek ellen sokkal nagyobb élményt adott volna a Fenris, de mint rajongó, a húzós ár ellenére sem bántam meg a kiegészítő beszerzését, és persze adandó alkalommal akár újra neki lehet futni, de csakis élő társasággal.

A Fenris felemelkedése

Megjegyzések