PANDEMIC: REIGN OF CTHULHU

Mindenkinek vannak becsípődései. Egyesek lehúzzák a Scythe-ot, mások képesek a Monopoly-t társasjátéknak tekinteni. Az én egyik rögeszmém, hogy nem értem, mit lehet a Pandemic-en szeretni. A másik meg, hogy miért sikeres a Cthulhu, mikor nekem pont annyira félelmetes mint a teletabik. Így aztán számomra is rejtély, hogy ezt a játékot miért szeretem :)


Talán azért, mert nem kockákat rakosgatunk képzeletbeli vírusfertőzéseket szimulálva, hanem "kézzel fogható" lények ellen küzdünk. Talán, mert nincs benne annyi értelmetlen korlátozás a lapcserékre és a mozgásokra. Talán azért, mert a kisebb térkép egyszerűbb, átláthatóbb játékot eredményez. De lehet, hogy az egymás után felébredő, egyedi szabályokat, nehezítéseket adó szörnyek (vének?) változatossága miatt. Ki tudja... Én még nem jöttem rá. Ezért aztán addig játszom vele tovább, amíg ki nem derítem.


Egyébként ez egy kooperatív társasjáték 2-4 fő részére, de persze egyedül is játszható. A beszerzésével alibit igazolhatunk mind a pendemikes, mind a kutyulus tábor felé, elkerülve a megvető pillantásokat és a kiközösítést.

Update: 2018. augusztus 3.
Elkészült a teljes magyarítás. Akinek nincs meg az eredeti játék, annak a kultistákról (26 db) és Shoggoth-okról (3 db) saját fantáziája és lehetőségei szerint kell gondoskodnia. Pár ötlet: kék plasztik kavicsok és nagyobb üvegkövek, hupikék törpikék figurák, minyonok, stb. :)
A dobókocka legyártatása helyett egy kártyapaklival oldottam meg a kockadobást. Hat lapból kell mindig húzni egyet. Annak, aki dobálni jobban szeret, többféle számozott kockához mellékeltem dobási eredménytáblázatot (D6, D8, D12).
A játéktáblát most is kedves olasz barátainkkal gyártatom le PVC-ből, és reménykedek, hogy ezt majd nem fogja összegyűrni a DHL.

Pandemic: Reign of Cthulhu

Megjegyzések