2015. december 23., szerda

KEREK ESZTENDŐ

Ez a bejegyzés abból az alkalomból született, hogy éppen egy év telt el azóta, hogy megérkeztem a társasjáték világba. Egy kis számadás arról, hova jutottam egy év alatt a nulláról és a végén talán valami a távlati tervekről is.


Az első játék ha jól emléxem a Batavia nevű "csoda" volt. Hát bevallom, nem sokat értettem meg belőle az első játék alkalmával, csak sodródtam benne, nagyon új és nagyon sok volt egyszerre. Mint általánosságban nekem is a Monopoly, Ki nevet a végén, Gazdálkodj okosan szentháromság jelentette azidáig a társasjátékot. Szerencsére voltak olyan jóbarátaim akik felnyitották a szemem.

Elkezdtem nézelődni a neten, megtaláltam pár magyar boltot, és rátaláltam a BoardGameGeek oldalra is. Nameg ott volt a jutyúb, ahol kismillió játékot vehettem szemügyre, hogy ne kelljen zsákbamacskásat játszani, ha az ember vásárlásra szánja magát.

Merthát elkezdtem vásárolgatni. Talán a 7 Csoda és a Bang! Kockajáték voltak az első szerzeményeim és egy jó ideig meg is voltam velük elégedve. A Bang a mai napig is megvan és nem szándékozom megválni tőle. Aztán újabb és újabb játékok jöttek, és lassan kiderült, hogy mik azok a dolgok amiket szeretek és mik azok amiket gyűlölök a játékokban. Taktikázás, blöffölés - jöhet; kockadobás, partygame - mértékkel; szerencsejáték, AP - kuka. A kevésbé szimpatikus játékoktól aztán sorban megváltam, hogy újabbak érkezhessenek.

Aztán elkezdtem saját magam is elkészíteni játékokat. Volt, hogy egy az egyben lemásoltam az eredetit, volt, hogy átalakítottam őket. Némelyik jól sikerült, némelyik kevésbé. A tapasztalati pontjaim azonban egyre nőltek. Régi munkahelyi ismerettségemnek hála, kártyákat tudtam nyomtattattni kartonra. Ma már saját színes lézernyomtatóval, karos vágógéppel, és sarokkerekítővel készítem házilag a lapokat. Egyesek megszállotságnak hívják, én csak hobby-nak.

És, hogy egy év mire volt elég? Következzék egy lista a meglevő, az ex és a jövendőbeli játékaimról.

Eredeti játékok:
* Evolúció
* Istanbul + Mocha & Baksheesh
* Evo
* Patchwork
* Bang! Dice
* Lewis & Clark
* Tobago
* Star Wars: Empire vs Rebellion
* CV + Gossip
* Cacao
* King Of Tokyo
* Forbidden Island
* Hive Pocket
* Entropy
* Alhambra: The Card Game

Saját gyártású játékok:
* Witchcraft (Love Letter klón)
* Deadlock City (Love Letter klón)
* Potion Motion (Apotheca klón)
* Liar's Dice
* Bas/Mia
* Deadline Saloon (Beasty Bar klón)
* Poker Showdown (saját ötlet)
* Linko!
* Colt Express
* Castle
* Firefly Epics (Eight Epics klón)
* Friday
* Loot Island Getaway (Tsuro klón)
* Snóbli
* Kobayakawa
* Gem-X (Crossing klón)
* Vadnyugati Bankrablók (King's Gold klón)
* The Musketeers Rivals (Hare & Tortoise klón)
* 12 Days (Of Christmas)
* Deadland Standoff (Coup klón)
* Dogbone (Diamonsters klón)
* Thieves (The Blue Lion klón)

Eladott játékok:
* 7 Wonders
* Five Tribes
* Condottiere
* Citadels
* Seven Dragons
* Bohnanza
* Imperial Settlers
* Star Realms
* Castles of Mad King Ludwig
* Jaipur
* Stone Age
* Jamaica

Jövendőbeli játékok:
* Discoveries
* Steampunk Rally
* Scythe
* Drakula Dühe
* Dominant Species
* Blood Rage
* Loop Inc.

A következő évet már sokkal megfontoltabbra tervezem. Nem igazán akarom bővíteni a gyűjteményt, inkább a minőségét, a töménységét javítanám. A leggyengébb láncszemeknek mindig menniük kell ha egy új reménység feltűnik a láthatáron. A házgyári lehetőség is sokban segít, hogy kipróbálhassak új játékokat. A Szellemlovasnál már százplussz-os vagyok, ez azért figyelmeztetőleg hatott. Nameg az eladott, elcserélt játékok is arra emlékezetnek, hogy alaposabban megfontolva kell választanom a jövőben. Mert én nem gyűjtő vagyok hanem játékos. Egy év ismerkedés, böngészés, videózás remélhetőleg kellő tapasztalatot adott, hogy a jövőben jobban ki tudjam szűrni a számomra megfelelő, jó játékokat a tömegből.

Ezen kívül belekezdtem egy hosszabb távú projektbe. El akarom készíteni a Dominant Species saját változatát. Az első vizsgálódások után kiderült, hogy nem véletlenül kerül annyiba, amennyibe kerül, ugyanis iszonyatos mennyiségű bizbasz van benne, amiknek a beszerzése/elkészítése komoly kihívás lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése